کاربر مهمان، خوش آمديد!  ( ورود - عضويت )   امروز 2 آبان ماه ، 1393
 
منوی اصلی
بخش خبری
امکانات سایت
بخش کاربری
لینکهای سریع

موضوعات اخبار
  لود کنترل هما
تعداد اخبار : 4 مورد
  عکس هواپیمای مسافربری
تعداد اخبار : 13 مورد
  دانلود کلیپ هواپیما
تعداد اخبار : 80 مورد
  اتوماسیون لود کنترل
تعداد اخبار : 2 مورد
  عکس لود کنترل
تعداد اخبار : 3 مورد
  معرفی هواپیما
تعداد اخبار : 12 مورد
  هما (ایران ایر)
تعداد اخبار : 12 مورد

آخرین مطالب
· Microsoft Flight SimulatorX - شبیه ساز پرواز[ 0 نظر - 3793 مشاهده ]
· فرود بدون چرخ یک بوئینگ 767[ 4 نظر - 4162 مشاهده ]
· فرود بدون چرخ هواپیمای ایران ایر[ 0 نظر - 4390 مشاهده ]
· ایرانی که هواپیما را بدون چرخ فرود آورد[ 0 نظر - 3422 مشاهده ]
· نشستن عجیب یک بالگرد (78)[ 4 نظر - 4867 مشاهده ]

[ موارد بیشتر در بخش اخبار و تازه ها ]

مطالب تصادفی

عکس لود کنترل
[ عکس لود کنترل ]

·مراسم افتتاحیه اتوماسیون لود کنترل هما
·اعضای پروژه اتوماسیون لود کنترل loadcontrol
·همکاران واحد لود کنترل

مطالب گذشته
يكشنبه، 29 فروردين ماه
· حادثه برای بالگرد در هنگام سوختگیری (72)
· فرودهای زیبای هواپیما (71)
· فرود هواپیما در باند نزدیک ساحل (70)
· برخورد هواپیما با انسان (69)
· شکستن بالهای هواپیما در نمایش هوایی (68)
· سقوط آزمایشی هواپیمای مسافربری 3 (67)
· سقوط هواپیما روی سر مردم (66)
· برخورد هواپیما با ماشین (65)
· سقوط آزمایشی هواپیمای مسافربری 2 (64)
· سقوط آزمایشی هواپیمای مسافربری 1(63)
· برخورد شدید هواپیمای جنگی با زمین (62)
· برخورد دو هواپیما با یکدیگر از زاویه دیگر (61)
· برخورد دو هواپیما با یکدیگر (60)
· اوج گیری سریع هواپیما (59)
جمعه، 30 بهمن ماه
· فرود بد روی دریاچه (58)
· برخورد هواپیما با انسان (57)
· عبور هواپیما از میان ناو ها (56)
· B2 سقوط هواپیما (55)
· مکش انسان به داخل موتور هواپیمای جنگی (54)
· فرود اشتباه هواپیمای جنگی (53)
· فرود اشتباه روی ناو جنگی (52)
· آتش گرفتن هواپیمای جنگی (51)
· سقوط هواپیما در نمایش (50)
· سقوط هواپیما در نمایش (49)
· سقوط هواپیمای جنگی (48)
· باز نشدن چرخ جلو هواپیما (47)
· برخورد شی با هواپیما (46)
· فرود هواپیما در باد (45)
· کشیده شدن انسان به داخل موتور هواپیما (44)
· برخورد شدید هواپیما با باند (43)
· سقوط فضاپیما (42)
· برخورد هواپیما با ماشین (41)
· سقوط بالگرد جنگی (40)
· شکستن بالهای هواپیما (39)
· جدا شدن دم هواپیما (38)
· سقوط هواپیمای جنگی (37)
· سقوط بالگرد (36)
· A380 تست (35)
· آتش گرفتن موتور (34)
يكشنبه، 1 آذر ماه
· حادثه در فرود هواپیما (33)
· اشکال در باز شدن چرخ های هواپیمای 747 (32)
· خالی کردن تانکر سوخت یا آب در هواپیما 747 (31)
· آتش موتور در زمان استارت (30)
· فرود پر اشتباه (29)
· جدا شدن چرخ جلو هواپیما (28)
· انهدام هواپیمای 747 (27)
· فرود هواپیما در باد (26)
· اوج گرفتن سریع هواپیمای مسافربری (25)
سه شنبه، 7 مهر ماه
· واحد کیترینگ ایران ایر (هما)
· عکسهایی از قدیم ایران ایر 2

مطالب قدیمی تر

آمار سایت

.

 


هواپیمای جنگی F14
Microsoft Flight SimulatorX آموزش مجازی خلبانی با محیط کاملا فارسی

هواپیمای جنگنده F14

جنگنده اف-14 تامکت هواپیمایی دو موتوره، بال متغیر و دو سرنشینه می باشد که به منظور حمله، رهگیری و نابودی جنگنده های دشمن به صورت بیست و چهار ساعته و در هر وضعیت جوی و اقلیمی طراحی گشته است و قادر به انجام عملیات از روی ناو هواپیمابر نیز می باشد ...



اف-14 قادر است به طور همزمان بیست و چهار هدف را به وسیله سیستم های راداری پیشرفته خود شناسایی کرده و به وسیله موشک فوق پیشرفته فینیکس- که بر روی هیچ جنگنده دیگری قابل نصب نمی باشد- شش فروند از آنان را نابود نماید. همچنین تسلیحات اف-14 شامل موشک های دیگری از جمله موشکهای هوا به هوای ساید ویندر AIM-9L، موشک اسپارو AIM-7 و موشک پیشرفته برد متوسط آمرام AIM-120 و ترکیبی از راکتها و بمب های دیگر نیز می شود. همانطوری که بیان شد، اف-14 جنگنده ای دارای دو خدمه و دو سکان عمودی و همچنین بال های متغیر می باشد. موتورهای اف-14 به طور موازی هم و در یک ساختار مرکزی شکل گرفته اند.

ترمز های بال پروانه ای اف-14 در بین دو سکان عمودی و در سطوح بالا و پایین بدنه واقع شده اند. باله ای این جنگنده به منظور جمع شدن اتوماتیک در هنگام پرواز البته همراه با یک کنترل دستی برای تغییر اندازه زاویه بالها در مواقع غیر پرواز برنامه ریزی شده اند. دو سکان عمودی، متمایل بر روی سطح بالایی موتور و منحرف به سمت خارج سوار شده اند. دامنه عادی جمع شدن بالها از 20 درجه تا 68 درجه و برای جاگیری کمتر روی عرشه ناوهای هواپیما بر تا 70 درجه می باشد. نا گفته نماند سرعت جمع شدن بالها 7/5 درجه بر ثانیه است. برای کنترل غلتش کمتر از 57 درجه اف-14، از بالچه هایی در نقطه ابتدایی بالها و نزدیک ورودی موتورها استفاده می نمایند که به صورت جداگانه عمل می نمایند. اگز از جلو به اف-14 نظری بیفکنیم، دو مدخل ورودی هوای بزرگ را مشاهده می نماییم که اندکی به سمت خارج متمایل شده اند. این اندک تمایل به منظور تقلیل مقاومت بین هوای موتور و لایه های جانبی ای موتور صورت گرفته است.گازهای اگزوز موتور ها از میان فلپ های مکانیکی متغیر، که در دور های مختلف موتور به اندازه معین و به طور منظم باز و بسته می شوند، خارج شده و فشار نیروی تولیدی موتور را ایجاد می نماید. اخیراً با استناد بر مطالعاتی که بر روی گازهای خروجی موتور های اف-14 انجام شد، نیروی دریایی محدودیت هایی را برای پرواز آن در ارتفاعات کم و سرعت های بالا در چنین فواصلی قرار داد و کاربرد سیستم پس سوز برای اف-14 های مدل D و B در هر ارتفاعی به جز موارد بحرانی و موقعیت های خطرناک نظامی و جنگی ممنوع گردید. اف-14 گرومن، اصلاً برای جایگزینی هواپیمای اف-4 فانتوم طراحی گردید و اولین اف-14 مدل A در اوسط دهه 1970 معرفی شد.

اف-14 مدل +A، مدل ارتقا یافته اف-14 A، با موتور های جدید جنرال الکتریک F-110، که هم اکنون هم در تمام ناوگان های دریایی آمریکا معمول است، بیش از یک حریف معمولی برای هواپیماهای هم سطح به شمار می آید. سیستم پالس دوپلر AWG-9 یک رادار چند حالته است که قادر به شناسایی بیست و چهار هدف به طور همزمان و شلیک مستقیم به شش عدد از آنان می باشد. البته این سیستم که در دهه 1960 طراحی شده است، یکی از قدیمی ترین سیستم های رادار هوا به هوا می- باشد که هنوز هم بسیار پرقدرت می نماید و با استفاده از نرم افزار های کنترلی جدید توانایی های آن برای تبدیل به یک سیستم برای قرن بیست و یکم افزایش می یابد.

کاکپیت اف-14 دارای یک سیستم هد آپ دیسپلی (HUD-Head Up Display) کیسرAN/AVG-12  و دستگاه نمایش موقعیت افقی و عمودی هواپیما می باشد. همچنین یک دستگاه دوربین راداری نورث راپ AN/AXX برای شناسایی هدف های ماورای دید بصری (BVR) در دوردست به کار می رود. در اف-14 یک سیستم تلوزیونی وضوح بالای مداربسته با قابلیت پخش انتخابی در هر یک از کاکپیت ها (FOV) نیز تعبیه شده است. این سیستم مدار بسته می تواند با نصب در کاکپیت عملیات را به وسیله سیستم تلوزیونی کاکپیت ها ضبط نماید. البته یک سیتم جدید تر نیز در حال نصب بر روی هرسه مدل اف-14 (A+,B,D) می باشد. تجهیزات الکترونیکی اف-14 نیز شامل رادار هشدار دهنده و کنترل AN/ALR-45، رادار هشدار گیرنده AN/ARL-50، سیستم پرتاب فلر یعنی همان گوی های آتشینی که باعث گمراه شدن موشک های حرارتی می شوند AN/ALE-29/39 که این سیستم در بین دو سکان عمودی در پشت بدنه هواپیما قرار گرفته است و سیستم سردرگم کننده رادار های دشمن Sanders AN/ALQ-200 Deception Jamming Pod می شود. 

 F14

تامکت قابلیت حمل یک توپ 20 میلیمتری داخلی گتلینگ را که در سمت چپ بدنه واقع گشته است، دارا می باشد. این جنگنده می تواند انواع موشک های فونیکس، سایدویندر، اسپارو و موشک میان برد پیشرفتهAIM-120 را حمل نماید. بیش شش موشک فونیکس در چهار مقر زیر بدنه و بین موتور ها و دو مقر در قسمت ثابت بالها، دو سایدویندر در مقر های ثابت بالها و بالای موشک فونیکس می تواند حمل شود. اف-14 تامکت اولین پروازش را در 20 دسامبر 1970 و اولین پرواز عملیاتی اش را در سال 1973 انجام داد. قبل از انقلاب سال 1979، 79 فروند اف-14 به ایران تحویل شد. البته تعدادی از جنگنده های ارزشمند در جنگ میان ایران و عراق از بین رفتند. در سالهای اخیر نیروی دریایی آمریکا 699 فروند از این پرنده ارزشمند را در خدمت خود داشت.



ارسال شده در مورخه : پنجشنبه، 25 تير ماه ، 1388 توسط loadcontrol  چاپ مطلب

 

مرتبط با موضوع :

 Microsoft Flight SimulatorX - شبیه ساز پرواز  [پنجشنبه، 16 آذر ماه ، 1391]
 بمب افکن B2  [پنجشنبه، 25 تير ماه ، 1388]
 هواپیما بمب افکن TU-160  [پنجشنبه، 25 تير ماه ، 1388]
 هواپیما آواکس  [پنجشنبه، 25 تير ماه ، 1388]
 هواپیما جنگنده SR-71  [پنجشنبه، 25 تير ماه ، 1388]
 بزرگترین بالگرد جهان  [دوشنبه، 31 فروردين ماه ، 1388]
 Boeing 747  [دوشنبه، 31 فروردين ماه ، 1388]
 Antonow An-124  [دوشنبه، 31 فروردين ماه ، 1388]
 Airbus A380  [دوشنبه، 17 فروردين ماه ، 1388]
 Antonov An-225  [دوشنبه، 17 فروردين ماه ، 1388]

 
نام شما: [ کاربر جدید ]

عنوان:
 
نظر:


:) ;) |) :- :( :0 :# *) ^) +)) :} |(( @: (:) :? :**

کد امنيتي : kig80sor
تايپ کد امنيتي : [ بازگشت ]
امتیاز دهی به مطلب
امتیاز متوسط : 4.42
تعداد آراء: 7


لطفا رای مورد نظرتان را در مورد این مطلب ارائه نمائید :

عالی
خیلی خوب
خوب
متوسط
بد


انتخاب ها

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب


اشتراک گذاري مطلب


صفحه اصلي |  معرفی لودکنترل |  کلیپ هواپیما |  عکس هواپیما |  تماس با ما

کلیه حق و حقوق متعلق به لود کنترل هما میباشد.

 CopyRight 2009 Loadcontrol.ir , All Rights Reserved